tirsdag 14. april 2009

Våren gjør entrè!


Påska er over, og endelig har jeg også fri!
Folk har kommet seg ned fra fjellet; jobben kaller,  butikkene er åpne, og ikke minst; sola skinner! 
Det er den absolutte utedag, og jeg stikker ut i "hagen" for å se på det som spirer og gror der ute. Det er som om alt har kommet opp på en dag eller to; hestehover, tulipaner, krokuser og andre grønne vekster. Vakkert! Rett og slett!


Jeg finner det inspirerende, og får lyst til å handle inn blomster til krukker og kurver  ute.
som sakt; butikkene er åpne, så hva kan vel hindre emg?

Tar meg en tur på plantesjen. Utrolig hvor mye fint de har der!!
Handlet inn noen krukketulipaner, stemor ol., som kan tåle de kalde nettene vi desverre fremdeles kan oppleve..

Vel hjemme tar jeg årets første utelunch, med en god kopp te, "Vårfrisk" yoghurt og et nytt blad om hjem og hage. Nyter livet til det fulle, selv om jeg fryser halvt ihjel å må inn for å bytte til en tykkere jakke....

Det er trivelig å komme ut døra, når du møter krukkevis med planter!

GOD VÅR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar