mandag 28. februar 2011

Vugge med minner fra generasjoner

 031


Den fyste song eg høyra fekk,
var mor sin song ved vogga,
dei mjuke ord te hjartet gjekk,
dei kunne gråten stogga.


Drenne flotte vugga, lagde min morfar til meg og mine kommende barn, før han døde for noen år siden. Et veldig godt og kjært minne å ha, som jeg setter kjempestor pris på!
Sengetøyet er og av “historisk sus”. Det har min mor laget av en bit av en gammel hardangersømsduk, som igjen min tipp tipp oldemor (på pappas side) har laget.
Jeg synes det er ekstra koselig å bruke ting som man vet hvor kommer fra. Det betyr liksom litt ekstra, og man blir mere glad i det, enn det ferdigkjøpte og masseproduserte.

033 034

Så nå får vi bare håpe at den lille finner seg godt til rette, koser seg og sover godt i vugga vår..

2 kommentarer:

  1. Nydelig vugge. Det er ekstra gøy når det går i generasjoner. Klem klem

    SvarSlett
  2. Enig med AB!Veldig nydelig og veldig koselig!

    SvarSlett